kikkererwten

Kikkererwten Is Goed Voor Je

De kikkererwten of kikkererwten is een eenjarige peulvrucht van het geslacht Faboides, subfamilie Faboideacea.

De andere vormen zijn garbanzo bonen, gram of Bengal gram en Egyptische gram. Kikkererwten worden beschouwd als een goed alternatief voor tarwe in vele landen. Deze groente heeft een zeer rijke voedingswaarde die het kan bieden in de vorm van voedsel. De verschillende rassen zijn verschillend bekend als garbanzo, gram, garbanzos, Bengalen, Egyptische of Indische gram.

Kikkererwten hebben een hoog eiwitgehalte.

Ze bevatten meer eiwit dan sojabonen. Kikkererwten bevatten ook hoge hoeveelheden ijzer. Afgezien van al deze, het is ook rijk aan vitamine B, vitamine C, magnesium, calcium en fosfor.

Kikkererwten bevatten weinig vet in vergelijking met andere peulvruchten. Ze bevatten ook minder calorieën in vergelijking met bonen. Deze eigenschappen maken het een perfect voedsel voor mensen met een caloriearm dieet. Het enige nadeel van het eten is dat ze veel tijd nodig hebben om te koken.

De gekookte kikkererwten zijn te gebruiken als dip of dressing voor een kipfilet, rijst of andere granen, pasta en bonen. U kunt bijvoorbeeld kikkererwten toevoegen met kipcurry, kippencurry, groentecurry’s, vis en zelfs desserts. Je kunt ze gebruiken om salades, sandwiches, wraps en als voorgerecht te serveren. U kunt ook een gerecht met erwten serveren bij uw diner.

Kikkererwten kunnen rauw worden gegeten. Echter, je moet voorzichtig zijn tijdens het stomen. Stoom gebakken is het beter als een minder scherpe smaak. Het helpt ook bij het afbreken van de grote vezels in kleinere vezels. Om te koken, kook het voor ongeveer vijftien minuten voordat u deze gebruikt. U kunt zelfs koken in een snelkookpan.

Fried it is populairder bij mensen van Indiase afkomst.

Als het in olie wordt gebakken, voegen ze wat kruiden en specerijen toe zoals korianderpoeder, peper, kurkuma, komijn, kardemom, kruidnagel, kaneel, kruidnagel en kaneelpoeder. aan de olie. Ze frituren het vervolgens een paar minuten om een ​​smakelijke gebakken kikkererwten te krijgen.

Gebakken het is een goede manier om te bereiden op de erwten. Ze hebben ook een heerlijke smaak. Gebakken het is ook goed voor mensen die lactose-intolerant zijn.

Gebakken geeft een mooie luchtige textuur aan de erwten en ze behouden hun oorspronkelijke kleur. Als u vet in uw dieet wilt verminderen, is frituren een goede optie. omdat het niet dezelfde calorieën bevat als gekookte. Gefrituurd kan ook helpen bij het voorkomen van de vorming van cholesterol in uw bloedvaten.

Een gezond dieet omvat een verscheidenheid aan voedingsmiddelen. Het is op veel manieren goed voor het lichaam.